Siesta! släpper nytt...

...och återigen är det akter som skulle fått mig att gå på festivalen...
...om jag inte jobbat på den.

Följande:

The Horrors [UK]
Alesana [US]
Anna Ternheim
Lazee
Hoffmaestro & Chraa
Fatboy
John ME
Adiam Dymott
Abramis Brama
Navid Modiri & Gudarna
Dundertåget
The Spitts
Tysta Mari
Joel Alme
Division Of Laura Lee

Handen på Hjärtat... www.handenpahjartat.se
Den ambulerande turnén, likaså festkaravanen, Handen på hjärtat har dammat av sig och bytt skepnad, rakat sig och skaffat sig fler gig:

The (International) Noise Conspiracy
Franke
Deportees
Jonathan Johansson
Gustaf Spetz
En klubbspelning i festivalsammanhang varvat med kända dejaays...

The Horrors Crawdaddy Simone och givetvis Jack The Ripper är sköna, frågan är dock om Jack The Ripper är en cover (tror så), men The Horrors version är iaf grym.

Abramis Brama har jag sett nån gång tidigare. Gillar man bl.a Sabbath blir detta coolt, sjunger på svenska!!

The Spitts är också jävligt coola, jag älskar den gamla sortens rock. Lyssna på låten I'm In Love så hör man tydligt hur influrerade de är av Elvis. Introt är det i stort detsamma som See See Rider (äv. CC rider).

På tal om det måste ni söka på Fredholmz på Youtube. Det finns två helt fantastiska klipp där. Kolla!!

Sen måste jag slå ett slag till för Frida Hyvönen. Bara älskar hennes röst!

Fridens liljor!

Kommentarer
Postat av: Matilda [FOTO]

fin blogg! :)

2011-07-18 @ 21:31:20
URL: http://moobyjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0